9 Jan 2016

Don't eat anything 4 hours before sleep


Kurangkan berat badan ? jaga disiplin 4 jam sebelum tidur.

Tip 4 jam ini bermanfaat jika anda nak kurangkan berat badan seminggu 1 kg ;
  1. jangan makan malam 4 jam sebelum nak tidur.
  2. elakkan mengunyah makanan ringan (snek, coklat, popcorn)
  3. Jika target masa tidur adalah jam 11 tapi masih lapar pada jam 10. Cuba gantikan dengan makan buah, atau minum madu. lanakan bantutkan selera makan.
  4. yg mudah, kalau ada member ajak makan lewat2 malam. terus kunci bilik dan tidur terus. haha
okay selamat beramal :)

credit : Arif Sukri

8 comments:

Karimah Zulkafali said...

Yess, yang ni saya amalkan dalam hidup saya :) Memang tak makan malam. Contohi orang putih, makan lewat petang hihi ^^ Kalau stress melampau je, saya langgar pantang yang satu ni hahah XD

Balas kunjungan awak ^^ dan follow #100 kat sini :D
tag awak - http://theonlygirl98.blogspot.my/2016/01/first-segmen-mini-giveaway-by-si-chubby.html

Aqilah Azmi said...

aaaaaaaaaaa susah T_T
hahahahaha thank u anyway <3

Nazihah@Jiha said...

tak boleh lah...kalau dah lapar malam2...mesti nak mkn yg berat2 juga huhu patutlah lah badan maintain kiut hahahah skrg ni pun mkn roti lg ni haha xpa, nnt sy cuba...tq2

Akmal Khalidah said...

Wow serius?

sha purplegirl said...

Nice info :D

Membalas kunjungan :D

Sy Tag awak sini http://shapurplegirl.blogspot.my/2016/01/year-end-new-year-giveaway-by-aynal-m.html

adiba rusli said...

good tips:) btw, sy follow awaa#111.nice blog. jemputt:)

Mutiara F H said...

aku sih maunya gitu, tapi gimana. aku kegoda mulu padahal mau ngurusin huhu T_T

Ikaaa said...

thanks for the info hehe